Iklan sudah

Monday, 28 March 2011

hati yang keliru

tersangat la xthu nk wat apa skarang nie...
saban malam aku memikirkan akan apa yang harus aku buat supaya cinta nie tak hilang...
tiap ari aku cuba mengalah....
tp sampai bila aku harus mengalah dengan dye....
sampai ble harus aku pertahankan hubungan yang semakin rumit nie...

gengs...aku penat meniti hari2 yang agak sukar tanpa aku meluahkan rasa pada semua...
nurul nazhifatul wahida...dirimu amat diperlukan untuk menjawab tiap kemuskilan....teman2...meckla, awin, sesiapa je yang kenal akan aku.....

ceritanya bermula...
aku sentiasa dibelengu rasa yang kemana arah tujuan hubungan kami...aku x berdaya meneruskan hubungan nie kalau tiap hari kami gaduh....dye seakan2 tiada kepercayaan kepada aku sedangkan aku x pernah abaikan hubungan kami sesaat pon....sumpah maki sentiasa di bibir dye...tp yang semakin aku pelik nye...bila esk...dye seakan lupa apa yang diucapkan semalam...atau sebelumnya...tdo seumpama membuat dye lupa segala masalah....
ble cakap mesti je ada mung...aku... bg aku x wajar untuk kami bercakap sekasar tu...
aku masih sayangkan dye...masih cuba untuk mententeramkan hati yang makin lama makin x menentu....aku terasa ingin menjauhkan diri...tp nie kenyataan yang perlu aku hadapi...perlu aku lalui dalam hari2 yang mendatang....

bercakap pasal rindu...dia mungkin x pernah rindukan aku...atau ego mengatasi segalanya...
apa lagi yang aku perlu lakukan supaya aku tidak menangis tiap kali dye kte apa itu rindu????? apa erti rindu????
shitttt....aku benci..benci yang mungkin meghakis rasa sayang.....tp aku x mampu untuk menerima kenyataan yang cinta antara kami sudah HILANG!!!!

Ya Allah...berilah aku petunjuk...aku amat memerlukan kekuatan dariMU...hanya padaMu aku mengadu dan hanya padaMu aku memohon petunjuk....berilah aku jalan keluar untuk masalah yang aku hadapi ini....semoga Engkau mendengari doa aku YA Allah....

Thursday, 3 March 2011

3/3/2011....

Tersentuh lah hati aku melihat dye berpoco-poco....yang turut serta Abg Faizal yang poyo...hehehehehe dengan abg pian...mahu terburai isi perut nie tgk diorang menari......ingat x pandai tp mengalahkan cikgu tarian lg....hehehehhehehehe

ptg smalam dah tgk dah kereta dye...tp aku lak yang terbabas langgar pagar rumah...hehehehehehehehe...koya la sangat,lam kereta ble teringat tengah bwk kereta pon blh tersengeh2...adus mcm apa jelah..

sebalik kegembiraan nie......
ati kecil aku turut sedih cuz my hubby wat perangai lg...rasa semacam nk menangis....sentiasa aku menangis kerana dye.....apa lah nk jadi ngan kami...pape pon...aku serah semua ikot takdir....apa lg nk wat nie...hmmmm.....

hmm....
aku lebih baik mendiamkan diri....itu adalah lebih baik dari aku bersuara...rasa hati aku penamkan saja....cuba aku tgk berapa lame aku leh tahan dengan kedegilan my hubby....mungkin dye merasa cinta yang slame nie hilang g2 je....

rindu....
jangan la cakap...rindu sangat....tp keadaan yang memaksa aku disini terus....hidup nie penuh dugaan..kadang ble kite ske org 2...blm tentu dye ske kite...tp ble kita x ske org 2...dye lah sentiasa d samping kite senang ataupun susah....g2 lah iduo nie...tp apa pon jauh dd lubuk hati aku simpan sayang yang panjang!!!!...

cinta....
belum tentu menjamin kebahagiaan...kerana kata org cinta 2 sementara je....tp kalau dah sayang nie besar maknanya...atau aku hanya mencinta "DYE" tapi sayang aku pada "Dia"....g2 lah yang dinamakan cinta gler...buta hati ler...MATI LA.........

disaat dye.....

mmg sudah aku jangka sikap dye yang sangat rajin....rajin sangat menumpukan perhatian kepada kerja sampai dye tidak menghiraukan keadaan sekeliling....

adus....
rupanya seorang yang wokerholic....same je ke semua lelaki....ble dah kerja lupa segalanya...ble nk fikir menyibukkan diri dengan kerja nie salah stu pekara yang baik...baik diana kite boleh melupakan semua yang terjadi....

kerja....
kerja la sokmo sampai ble tnye pon wat x thu je...tp tengah kerja pon muka x leh bla...comel gak kot!!!!!! eh mane ada...ble kerja fokus yang penting....dye nie seorang yang memberi tumpuan pada kerja....

kerja lagi.....
apa jadi pon kerja...tp yang penting dye masih ingat lapar...2 yang x leh bla...ble tgk muka lapar dye mcm nasi basi...hehehehehehehehe!!!! lawak la pulok..tp tetap hensemmm....

skarang.....
kerja lagi dye...sibuk duk buat laporan...hmm sbuk pon menipu agi...kte x de kerja la konon....pe la dye 2...duk la office sampai malam esk...xde org nk ganggu pon...

kite....
kat cnie jelah kite...apa nk buat..saye x dizinkan mendekati awk walaupun seinci...kerja 2 kerja la..tp jaga lah hati orang tersayang...jangan sampai hilang pertimbangan....eh maksud saye jangan la ilang orang tersayang.......

Tuesday, 1 March 2011

Dye

Dye.....
Hmm aku rasa sesuatu telah berlaku.....tp apa ye???? adus la...perasaan nie semacam je bila aku hadap muka dye yang x dop la hensem sgt....hahahhahahaha!!!!! what was happen 2 me now????? bila puisi cinta dah mengalun lembut aku btl2 rindu kan dye!!!!

dye....
dye umpama sesuatu...tp aku kena faham yang hidup aku telah diisi oleh org laen yang x mungkin akan di isi oleh sesiapa.....hmm...walaupun hati nie menangis tp kekadang aku bahagia....knp nie????

dye....
kerinduan mengamit ketika dimukanya ada cahaya keimanan...ble aku melihat dye menuju ke bilik sembahyang....tp apa yang ada hanyalah nukilan aku d sini....xmungkin akan ku lukakan ati sesorang yang pernah d hati aku satu waktu dahulu....

dye....
hampir menjadi kenangan yang mungkin indah...penuh maksud yang terkandung...dye mungkin bukan sesiapa...tp blh buat aku tersenyum takkala mata menatap keredupan wajahnya....mungin mengingatkan aku kepada sesorang yang bergelar kekasih!!!!

dye....
dye hanyalah dye....xmungkin akan aku isi kekosongan hati yang aku rasa hanya kerana aku jauh dari nya....dye akan tetap ku simpan hingga aku memahami apa erti dye yang sebenar dalam hidup aku...begitu bermakna aku bertemu dengan dye....

dye....
dye yang telah meracun aku hingga aku menjadi lupa akan hidup aku sebagai seseorang yang bernama kekasih...dye mungin belum sempat aku sayang, belum sempat aku cinta...cuma dye cinta pandang pertama

Sunday, 20 February 2011

kenagan Dulu..

sejak sekolah ag aku seorg yg epy...hehehehehehehe...epy sangat la...tgk 2!!!



hmm...dulu time skoloh ada la mamat nie yg kiteorg Fall in Love!!! hmm tp xleh story lebih la yer!!! huhuhuhuhuhu....

Abis sekolah je masuk la aku ke uitm!!! UITM 2...cam best je kn al kisah nyer....hmm mmg la sedap 3 taun 2 duk U!!!






tp idup kat u aku x penoh lupa sal best pren aku....dulu bkn se pale angat...tp kami masih bersama!!!

hehehehehehe...cite sal cinta???? hmm cinta wat aku mengelabah gile...huhuhu
kisah cinta yang dongeng tapi nyata....penah la org cakap jangan benci orang sgt...6t kite cyg dye...begitulah dongeng kisah cinta aku dan dye!!!



2 jelah idup aku....mekasih kerana sudi bace........

Thursday, 17 February 2011

sakitnya hati!!!!!!!!!!

sedih nya aku...ada ke pakwe yang aku syang tuduh aku curang...shit!!!! mmg bengang!!!! dah 2 nk cari gaduh....benci la aku.....dah r...mls dah aku nk ambik thu....malas sangat nk ambik peduli...kalu dah xnk sudah...xboh tepun ke x boh msg ke x pe lah b wei...stkat nie bby x wat lagi perangai pelik g2....xdop masa nk curang2....salah b gop...slame nie abaikan awek b nie...kalu bby x sabor lame doh curang...tp harap syg je...mmg sungguh x curang!!!!!!!!!!!!! geram!!!!!!!!! sedih thu x kalu b wat gnie...bukan nye slame nie bby kuor ngan jantan laen pon...bby balik tiap minggu nk jupe b...tp b???? pe lg yang x kena ngan hbagan kite nie...bby cuba doh wat terbaik....jgn la mengongkong sgt!!!! xpelah...ambik la masa kalu 2 yg terbaik...jgn la Cari bby lagi kalu b rasa 2 boleh wat b bahagia...bby rela je kalu doh kehandak b g2....selama 3 tahun kite same...gnie ke akhir hbgan kite...x faham la manusa nie....

Thursday, 10 February 2011

balik lagi kite wei.....

hari nie balik lagi...balik je kerja..hehehehehehe...apa la!!! duit pon dah x de nie...adus!!!! hmm tp yang best esk nye bday my love hubby...kena la korban cikit...mmg ler rindu kat dye...sape la x rindu pakwe lau duk jauh sangat...hehehehehehe!!!! korang thu ape aku nk bagi bday dye??? adus...6t la bg thu!!!! bkn aku nk bunuh dye...tp saje bg sedar skit...mati 2 hampir...hehehehehehe!!!! hmmm balik nie ngan best pren aku...pe nk wat cuti nie...hehehehehe...stakat nie x de lagi pogram...hmm..any idea????
hmm..aku lak duk tengah bincang sal nk g panjat gunung...blh ker nie???? takut la jugak...sebab byk cite lak sal gunung tebu 2...tp nk g jugak...heheheheheeh...pedulik ape...cabaran 2...hahahahaahh!!!!!!!!!!!! hmm cite sal weeknd...pe nk wat nie...yuyu ada pape rncangan ker?????

Saturday, 1 January 2011

Kesedihan....


hari yang menyedihkan bg aku!!!!! hmmm...my hubby nie ske angat mukir janji...pe lg harus aku wat supaya dye xmukir janji...aku nie sebal sangat...geram pon ada...tp aku haruslah sabar...moga aku akan terus bersabar kerana aku sygkn dye....!!!!