Iklan sudah

Monday, 28 March 2011

hati yang keliru

tersangat la xthu nk wat apa skarang nie...
saban malam aku memikirkan akan apa yang harus aku buat supaya cinta nie tak hilang...
tiap ari aku cuba mengalah....
tp sampai bila aku harus mengalah dengan dye....
sampai ble harus aku pertahankan hubungan yang semakin rumit nie...

gengs...aku penat meniti hari2 yang agak sukar tanpa aku meluahkan rasa pada semua...
nurul nazhifatul wahida...dirimu amat diperlukan untuk menjawab tiap kemuskilan....teman2...meckla, awin, sesiapa je yang kenal akan aku.....

ceritanya bermula...
aku sentiasa dibelengu rasa yang kemana arah tujuan hubungan kami...aku x berdaya meneruskan hubungan nie kalau tiap hari kami gaduh....dye seakan2 tiada kepercayaan kepada aku sedangkan aku x pernah abaikan hubungan kami sesaat pon....sumpah maki sentiasa di bibir dye...tp yang semakin aku pelik nye...bila esk...dye seakan lupa apa yang diucapkan semalam...atau sebelumnya...tdo seumpama membuat dye lupa segala masalah....
ble cakap mesti je ada mung...aku... bg aku x wajar untuk kami bercakap sekasar tu...
aku masih sayangkan dye...masih cuba untuk mententeramkan hati yang makin lama makin x menentu....aku terasa ingin menjauhkan diri...tp nie kenyataan yang perlu aku hadapi...perlu aku lalui dalam hari2 yang mendatang....

bercakap pasal rindu...dia mungkin x pernah rindukan aku...atau ego mengatasi segalanya...
apa lagi yang aku perlu lakukan supaya aku tidak menangis tiap kali dye kte apa itu rindu????? apa erti rindu????
shitttt....aku benci..benci yang mungkin meghakis rasa sayang.....tp aku x mampu untuk menerima kenyataan yang cinta antara kami sudah HILANG!!!!

Ya Allah...berilah aku petunjuk...aku amat memerlukan kekuatan dariMU...hanya padaMu aku mengadu dan hanya padaMu aku memohon petunjuk....berilah aku jalan keluar untuk masalah yang aku hadapi ini....semoga Engkau mendengari doa aku YA Allah....

Thursday, 3 March 2011

3/3/2011....

Tersentuh lah hati aku melihat dye berpoco-poco....yang turut serta Abg Faizal yang poyo...hehehehehe dengan abg pian...mahu terburai isi perut nie tgk diorang menari......ingat x pandai tp mengalahkan cikgu tarian lg....hehehehhehehehe

ptg smalam dah tgk dah kereta dye...tp aku lak yang terbabas langgar pagar rumah...hehehehehehehehe...koya la sangat,lam kereta ble teringat tengah bwk kereta pon blh tersengeh2...adus mcm apa jelah..

sebalik kegembiraan nie......
ati kecil aku turut sedih cuz my hubby wat perangai lg...rasa semacam nk menangis....sentiasa aku menangis kerana dye.....apa lah nk jadi ngan kami...pape pon...aku serah semua ikot takdir....apa lg nk wat nie...hmmmm.....

hmm....
aku lebih baik mendiamkan diri....itu adalah lebih baik dari aku bersuara...rasa hati aku penamkan saja....cuba aku tgk berapa lame aku leh tahan dengan kedegilan my hubby....mungkin dye merasa cinta yang slame nie hilang g2 je....

rindu....
jangan la cakap...rindu sangat....tp keadaan yang memaksa aku disini terus....hidup nie penuh dugaan..kadang ble kite ske org 2...blm tentu dye ske kite...tp ble kita x ske org 2...dye lah sentiasa d samping kite senang ataupun susah....g2 lah iduo nie...tp apa pon jauh dd lubuk hati aku simpan sayang yang panjang!!!!...

cinta....
belum tentu menjamin kebahagiaan...kerana kata org cinta 2 sementara je....tp kalau dah sayang nie besar maknanya...atau aku hanya mencinta "DYE" tapi sayang aku pada "Dia"....g2 lah yang dinamakan cinta gler...buta hati ler...MATI LA.........

disaat dye.....

mmg sudah aku jangka sikap dye yang sangat rajin....rajin sangat menumpukan perhatian kepada kerja sampai dye tidak menghiraukan keadaan sekeliling....

adus....
rupanya seorang yang wokerholic....same je ke semua lelaki....ble dah kerja lupa segalanya...ble nk fikir menyibukkan diri dengan kerja nie salah stu pekara yang baik...baik diana kite boleh melupakan semua yang terjadi....

kerja....
kerja la sokmo sampai ble tnye pon wat x thu je...tp tengah kerja pon muka x leh bla...comel gak kot!!!!!! eh mane ada...ble kerja fokus yang penting....dye nie seorang yang memberi tumpuan pada kerja....

kerja lagi.....
apa jadi pon kerja...tp yang penting dye masih ingat lapar...2 yang x leh bla...ble tgk muka lapar dye mcm nasi basi...hehehehehehehehe!!!! lawak la pulok..tp tetap hensemmm....

skarang.....
kerja lagi dye...sibuk duk buat laporan...hmm sbuk pon menipu agi...kte x de kerja la konon....pe la dye 2...duk la office sampai malam esk...xde org nk ganggu pon...

kite....
kat cnie jelah kite...apa nk buat..saye x dizinkan mendekati awk walaupun seinci...kerja 2 kerja la..tp jaga lah hati orang tersayang...jangan sampai hilang pertimbangan....eh maksud saye jangan la ilang orang tersayang.......

Tuesday, 1 March 2011

Dye

Dye.....
Hmm aku rasa sesuatu telah berlaku.....tp apa ye???? adus la...perasaan nie semacam je bila aku hadap muka dye yang x dop la hensem sgt....hahahhahahaha!!!!! what was happen 2 me now????? bila puisi cinta dah mengalun lembut aku btl2 rindu kan dye!!!!

dye....
dye umpama sesuatu...tp aku kena faham yang hidup aku telah diisi oleh org laen yang x mungkin akan di isi oleh sesiapa.....hmm...walaupun hati nie menangis tp kekadang aku bahagia....knp nie????

dye....
kerinduan mengamit ketika dimukanya ada cahaya keimanan...ble aku melihat dye menuju ke bilik sembahyang....tp apa yang ada hanyalah nukilan aku d sini....xmungkin akan ku lukakan ati sesorang yang pernah d hati aku satu waktu dahulu....

dye....
hampir menjadi kenangan yang mungkin indah...penuh maksud yang terkandung...dye mungkin bukan sesiapa...tp blh buat aku tersenyum takkala mata menatap keredupan wajahnya....mungin mengingatkan aku kepada sesorang yang bergelar kekasih!!!!

dye....
dye hanyalah dye....xmungkin akan aku isi kekosongan hati yang aku rasa hanya kerana aku jauh dari nya....dye akan tetap ku simpan hingga aku memahami apa erti dye yang sebenar dalam hidup aku...begitu bermakna aku bertemu dengan dye....

dye....
dye yang telah meracun aku hingga aku menjadi lupa akan hidup aku sebagai seseorang yang bernama kekasih...dye mungin belum sempat aku sayang, belum sempat aku cinta...cuma dye cinta pandang pertama